Contact

Bezoeken & Bellen

Een bezoek aan het gemeentehuis in Damwâld kan alleen op afspraak. Het maken van een afspraak kan online of telefonisch via (0511) 71 70 00

Op dinsdagavond is de afdeling burgerzaken alleen op afspraak geopend.

Gemeentehuis Damwâld
Hynsteblom 4 
9104 BR Damwâld

Bereikbaarheid per telefoon

Telefonisch zijn wij maandag tot en met donderdag bereikbaar van 8.30 – 12:00  en van 13:00-16:30 uur. Op vrijdag van 8.30-12.00 uur.

Let op! Voor de vrijdagmiddag hebben we een aangepaste telefonische bereikbaarheid. Heeft u een vraag aan het Gebiedsteam met betrekking tot jeugdzorg, toets 1.

De meeste informatie over onze diensten en producten vindt u op onze website, hiervoor gebruikt u de zoekfunctie.

Heeft u vragen op het gebied van welzijn, zorg, participatie of inkomen?

Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het Klant Contact Centrum Sociaal Domein, (0511) 71 70 00 optie 1. U kunt voor vragen op het gebied van inkomen ook een afspraak maken. Het aanvragen van een bijstandsuitkering kan via werk.nl.

Wilt u een vergunning aanvragen of heeft u vragen over vergunningen?

Snel en digitaal een (omgevings)vergunning aanvragen of melding doen, bijvoorbeeld voor het verbouwen van een huis, het afwijken van het bestemmingsplan of het slopen van een schuurtje? Dat kan online via www.omgevingsloket.nl. Hier kunt u ook een checken of een vergunning benodigd is.

Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het Klant Contact Centrum, (0511) 71 70 00 optie 2, of een afspraak maken.

Vermeld bij het maken van een afspraak voor een omgevingsvergunning aanvragen/inzien/informatie de volgende gegevens:

- Betreffende locatie.
- Korte omschrijving van de voorgenomen plannen.

Wilt u uw paspoort verlengen, een rijbewijs aanvragen of andere zaken regelen die te maken hebben met Burgerzaken? 

Steeds meer zaken kunt u online regelen. Staat het antwoord op uw vraag niet op onze website? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze medewerkers van het Klant Contact Centrum Burgerzaken en overige, (0511) 71 70 00 optie 4. Wilt u langskomen voor het aanvragen van een product dan moet u een afspraak maken. Dit kan telefonisch of via de website.

Lichamelijk niet in staat om naar het gemeentehuis te komen? De gemeente komt naar u toe!
Bent u ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been en niet in staat om zelf naar het gemeentehuis te komen? Dan kunnen we, voor het aanvragen van een paspoort of een identiteitsbewijs, u ook thuis bezoeken.
Als u gebruik wilt maken van een huisbezoek bel dan (0511) 71 70 00, optie 4. De telefoniste van het klantcontactcentrum beoordeelt dan meteen of u hiervoor in aanmerking komt.

Vooraf zelf regelen:
Voor de afspraak van het huisbezoek heeft u zelf de volgende zaken al geregeld:

  • een goed lijkende pasfoto in kleur, niet ouder dan 6 maanden. U maakt hiervoor zelf een afspraak met een fotograaf. Sommige fotografen kunnen de foto ook bij u thuis maken;
  • u heeft alle documenten die u heeft bij de hand, ook als deze niet meer geldig zijn.

Belastingen

Heeft u vragen over uw WOZ-waarde, automatische incasso of (kwijtschelding) gemeentelijke belastingen of andere zaken die te maken hebben met belastingen van de gemeente? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met de medewerkers van het Klant Contact Centrum (0511) 71 70 00, optie 3.

Overige vragen

Voor alle overige vragen kunt u telefonisch contact opnemen met de medewerkers van het Klant Contactcentrum Burgerzaken en overige via(0511) 71 70 00, optie 4.

Calamiteiten buiten openingstijden

Wilt u een melding maken en kan het niet worden uitgesteld tot de volgende werkdag? Dan kunt u de gemeente ook buiten openingstijden bereiken:

Voor het melden van acute problemen met het riool of situaties die acuut gevaar opleveren, zoals een omgewaaide boom of een gat in het wegdek kunt u bellen met het volgende storingsnummer: 06 - 4207 0619.

Voor spoedgevallen omtrent Jeugdzorg kunt u contact opnemen met Spoed voor Jeugd via het telefoonnummer: (0800) 77 63 345.

Milieu-alarmnummer

Het milieu-alarmnummer (058) 212 24 22, is 24 uur per dag bereikbaar voor een directe reactie op milieuklachten zoals meldingen van water- en bodemverontreiniging, vissterfte, olielozingen, stank- en stofoverlast van fabrieken of geluidsoverlast. De FUMO (www.fumo.nl) neemt de klacht in behandeling en zoekt zo snel mogelijk een passende oplossing.

Social Media

Wij zijn bereikbaar op Social Media. We proberen dezelfde dag te reageren tijdens openingstijden.

Postadressen en factuuradres

Postadres:
Postbus 22
9104 ZG Damwâld

E-mail: info@dantumadiel.frl
E-mail: factuur@dantumadiel.frl

Indien uw poststuk gericht is aan het College van BenW of de gemeenteraad geeft u dit aan op het poststuk.

Factuurinformatie
Gemeentecode: 1970
KvK-nummer: 50820753
IBAN nr: NL71 BNGH 0285 0017 60
BIC code: BNGHNL2G
BTW-nummer: NL0019.54.805.B01
OIN(Organisatie Identificatie Nummer): 00000001825753582000
RSIN(Rechtspersonen Samenwerkingsverbanden Informatie Nummer): 8257.53.582
 

Milieustraat

Bij de Milieustraat kunt u al uw grof huishoudelijk afval inleveren. Het meeste afval levert u gratis in. Voor bouw- en sloopafval moet u betalen. Op deze pagina vindt u meer informatie.

Streekarchief

Meer informatie over het streekarchief, de openingstijden en bereikbaarheid zijn te vinden op de streekarchief pagina.

Perscontact

Bent u van de pers en heeft u een vraag?

Dan kunt u contact opnemen met Team Communicatie, via ons persnummer.

  • Persnummer: (0511) 728800
  • E-mail: communicatie@dantumadiel.frl