Verhuizen

Verhuist u naar of binnen de gemeente? Dan moet u dat melden bij de gemeente.

Verhuist u naar een andere gemeente? Dan meldt u de verhuizing bij uw nieuwe gemeente. U wordt dan automatisch bij onze gemeente uitgeschreven.

Wie kan een verhuizing doorgeven?

  • Iedereen die 16 jaar of ouder is, mag zelf zijn of haar verhuizing doorgeven
  • Ouders, voogden of verzorgers geven de verhuizing voor hun minderjarige kinderen door
  • Curatoren geven de verhuizing door voor mensen die onder curatele zijn gesteld
  • Ouders en hun meerderjarige kind of kinderen mogen de verhuizing voor elkaar doorgeven. U woont op dat moment dan wel op hetzelfde adres 
  • Echtgenoten of geregistreerde partners mogen de verhuizing voor elkaar doorgeven. U woont op dat moment dan wel op hetzelfde adres
  • Het hoofd van een instelling waar u verblijft
  • Meerderjarigen mogen de verhuizing doorgeven voor personen die hen daarvoor hebben gemachtigd

Wanneer moet u een verhuizing doorgeven?

  • U meldt uw verhuizing binnen vijf dagen na de verhuisdatum 
  • U mag ook 4 weken vóór de verhuisdatum uw verhuizing melden 

Basisregistratie Personen

De Basisregistratie Personen (BRP) is voor veel overheidsdiensten de registratie voor gegevens over personen. Veel van deze diensten brengen wij automatisch op de hoogte van uw verhuizing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan diensten zoals Pensioenfondsen, Belastingdienst Sociale Verzekeringsbank en de zorgverzekeraar.

Aan het doorgeven van een verhuizing zijn geen kosten verbonden.

Online melden

Persoonlijk aanvragen

  • Een geldig legitimatiebewijs

Toestemming inwoning

Mocht u bij iemand in komen wonen dan hebben we toestemming nodig van de hoofdbewoner. U kunt het formulier toestemming hoofdbewoner invullen. Samen met het formulier aangifte adreswijziging en een kopie van een geldig legitimatiebewijs kunt u dit inleveren bij de gemeente.